måndag 19 januari 2009

Second hand stores

Alla dessa bloggar det finns, alla dessa människor som bara skriver dag in och dag ut om vad de gör hela dagarna. Inga riktigt kända bloggar som intresserar en. Som verkligen skriver likt det man själv gör, har samma intressen som man själv gör. Alla dessa copycats som också vill få sin lilla tid i rampljuset.
Hur underbart är det inte då att man faktiskt precis i sin närhet finner de som är som ens egen. Skriver inte om dagen, om pojkvännen/flickvännen, om vännerna och lägger upp 10 bilder på vad som faktiskt inhandlades "idag när jag va på väla". Skriv i tankar, skriv i musik, ge det hela en mening och tillsist en riktig eloge till de vars bloggar jag följer. Visa var det intressanta ligger!

Mitt skal håller sakta sakta men säkert på att spricka. Och rädslan övervinns. Om inte helt, iallafall lite. Man säger att de svåraste hindren att komma över är de psykiska. Sen cirka 5 årsedan har jag min egen lilla blokad. Sen cirka 4 år tillbaka har jag min lilla fjärilsskräck. Det tog mig 4 år innan blokaden började ge vika. Jag är knappt rädd längre. Och med lite alkohol i mig försvinner den nästan helt. Fjärilarna finns kvar. Fjärilarna är fysiska. Jag är stolt över mig själv.

Om ingen tidigare observerat detta är titlarna mitt musik tips för inlägget.

1 kommentar:

Angelica Eva Östlund sa...

1. JAA, jag har gått miste om en gåva som så många andra verkar ha! Du HAR Kelly!

2. Jag veeet! De ger lugn och ALLT är bra liksom!

3. Vad gullig du är! Du är BraBraBra Kellsan! <3