fredag 23 januari 2009

Bittersweet Symphony

Vilken bloggare jag har blivit!
Idag är jag glad. Jag har lyckats komma över mig själv. Jag har blivit normal och allting är inte lika komplicerat längre. Jag lärde mig häromdagen av Sex And The City att kvinnor använder till den största delen den vänstra hjärnhalvan & män främst den högra. Den vänstrahjärnhalvan används främst till det känslosamma tänkandet och den högra mest till det praktiska. Alltså när det kommer till förhållande är kvinnan den känslosamma/ tröga som bara följer sitt hjärta & mannen är den pratiska ex. det första de tänker när de får reda på att de ska bli pappa är att "vi måste köpa större bil".
Efter detta avsnitt av S A T C började jag tänka lite på min egen hjärna. Vilken verkar det som jag använder mest. Jag kom fram till, som säker många kan hålla med om, att jag alltid har varit mer en högerhjärnare. Nu tillbaka till att jag lyckats komma över mig själv. Det verkar som om jag faktiskt har lyckats skapa en balans mellan mina hjärnhalvor! Woho! Jag har fått en känslosam sida!

1 kommentar:

Angelica Eva Östlund sa...

Jag tror du mer är en ingenhjärnare. ;)